Autostrada rosie
"Drumurile noastre toate" au fost concesionate unor firme straine, pentru a construi autostrazi... Nu la noi, poate pe Luna... Despre Bechtel nu mai spun, ca si-a castigat "celebritatea". Tot celebra a devenit si autostrada Orastie-Deva, care s-a prabusit la 3 zile dupa inaugurare. Constructorul era italian, cum tot italian e si cel care face autostrada Lugoj-Timisoara. In toata lumea, italienii sunt cunoscuti ca fiind cei care dau "parandaratul" cel mai mare. Apoi, ori iau banii de avans si dispar, ori fac o treaba de mantuiala, motiv pentru care tuturor firmelor de constructii din Italia, le sunt inchise pietele Orientului Mijlociu si Algeriei (aici au fugit cu avansul). Veorica a terminat discutiile, iar Cucul a semnat, concesionarea autostrazii Sibiu-Pitesti, firmei "austriece" Porr, care va construi folosind si bani europeni, dupa ce timp de 4 ani s-au tot facut "studii de fezabilitate", acum inutile. Firma in cauza este doar o umbrela, sub care desfasoara activitati diversi indivizi, inclusiv "cehi". Firma a fost condusa in perioada 1944-1956, in mod direct si transparent de... sovietici, asadar dupa retragerea Armatei Rosii din Austria, ei detineau majoritatea actionariatului. Altfel spus, autostrada va fi facuta sub controlul rusilor. OK, dar un participant la licitatie acuza Porr ca a lansat n pret mult prea mic, deci nesustenabil in mod normal. Si uite-asa ajungem la... China! In materie de constructii, chinezii sunt refuzati pe toate pietele, pentru ca fac treaba repede, dar catastrofal. De altfel, e si normal sa lucreze prost, atat timp cat chinezii folosesc in constructii... detinuti sau soldati in termen pe care nu-i platesc, de unde si preturile de dumpping pe care le practica. Concluzia? Noi suntem incantati ca autostrada va fi facuta de austrieci, dar vom merge cu masinile pe o autostrada chinezeasca. Deci nu vom merge, decat dupa ce ea va fi refacuta... Probabil de italieni.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu